close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מי צריך גישור ולמה קורס גישור הפך למבוקש כל כך

מערכת שורשיג תמוז, תשעה30/06/2015

בשנים האחרונות מופיע נושא הגישור בלא מעט תחומים בחיינו. מתי צריך את זה ולמה?

תגיות:
בשנים האחרונות מופיע נושא הגישור בלא מעט תחומים בחיינו. בין אם מדובר בסכסוך בין שכנים, בתוך משפחה, בחברות ובארגונים וגם בין בני זוג בדרך לגירושין. מתי ולמה צריך גישור ומה לומדים בקורס גישור, אחד התחומים הפופולריים בקרב רוכשי השכלה בקורסים מקצועיים בשנים האחרונות. 

על קורס גישור, מטרותיו ויתרונותיו
קורס גישור הפך כיום למנת חלקם של לא מעט אנשי מקצוע שרוצים לסייע בפתרון סכסוכים בתחומים שונים בחיים. הגישור נולד מתוך צורך לפתור סכסוכים ובעיות שלא דרך בית המשפט אך עם גיבוי משפטי והליכה על פי חוק. הליכי גישור מסייעים לארגון, לחברה וגם לאנשים פרטיים להמשיך לפעול ביומיום אך עדיין לעבוד על הנושא וליצור תשתית למערכת יחסים, פרטית או מקצועית, הולמת. 
את מה שמסתתר מאחורי מלאכת הגישור לומדים בקורס גישור מקצועי, שיש לו גם דרגות מקצועיות – מקורס בסיסי ועד לקורסים מתקדמים. כדי להתקבל לקורס גישור יש בדרך כלל להיות בעל הכשרה אקדמית וניסיון מקצועי, בעיקר בתחום העסקי, תחום החינוך או תחום ייעוץ כלשהו.
מטרות הקורס הם להביא את איש המקצוע למקום שבו הוא יכול לגשר בין אנשים, חברות וארגונים ולהביא אותם לבניית תשתית טובה של יחסים או לסיים סוגיה בעייתית בצורה טובה. הכוונה היא ששני הצדדים יצאו מתהליך הגישור עם יכולת להמשיך הלאה עם דף חלק ונקי. במסגרת הקורס לומדים טכניקות ומקבלים כלים לייעוץ ולגישור בין אנשים, תוך הבנת האישיות המורכבת של כל אחד מהצדדים. 

מי צריך גישור?
יש לא מעט מקומות, אנשים וארגונים שזקוקים לגישור, אשר עלותו ומורכבותו הבירוקרטית נמוכות מזו שמציעה המערכת המשפטית בכל הקשור לפתרון סכסוכים. 

גישור במשפחה:
גישור יכול לסייע במקרים של סכסוכים בין זוגות לקראת גירושים. הוא יכול לפתור בעיות בהקשר למשמורת הילדים, חלוקת הרכוש, כסף ועוד. בתום תהליך הגישור המטרה היא לאפשר לבני הזוג לסיים את מערכת היחסים תוך אווירה חיובית וכשכל הבעיות, השאלות וההתלבטויות מאחוריהם.
גישור במשפחה יכול לעסוק גם בפתרון סכסוכים ובעיות בין הורים וילדים, אחים ואחיות, קרובי משפחה רחוקים ועוד, תוך התמקדות בנושאים כמו כסף, יחסים, אמון ועוד. 

גישור במוסדות חינוך:
מטרת סוג הגישור הזה היא ללמד ילדים ובני נוער לפתור קונפליקטים וסכסוכים ללא אלימות ובאמצעות שיחה והקשבה זה לזה. סוג גישור זה נלמד כיום על ידי יועצי בית ספר, מורים ומנהלים בתחום החינוך. 

גישור בחברות וארגונים:
תחום גישור פופולרי מאד הוא בין חברות וארגונים. זה יכול להיות פתרון סכסוך בין שני מנהלים שצריכים לעבוד יחד בשיתוף פעולה, עבודה בין חברות שנקלעו לסכסוכים וקשיים, חברים בדירקטוריון או כל מקרה אחר שבו שני אנשים או ארגונים שעובדים יחד אינם מסתדרים זה עם זה וזקוקים לסיוע בגישור הבעיות. מטרת הגישור היא לפשר בין הצדדים ולמצוא פתרונות שיאפשרו להמשיך לשתף פעולה יחד.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה